1 Het leukste feest van het jaar!

Het leukste feest van het jaar!

dinsdag 11 november 2014


Ah yes, nog maar een paar weekjes en het leukste feest van het jaar kan weer gevierd worden, SINTERKLAAS! En ook al ben ik de leeftijd van een kind allang gepasseerd, ik blijf het leuk vinden. Ik geef stiekem toe dat ik nog altijd de intocht van sinterklaas kijk op tv. Zo leuk om blije kinderen te zien en het sinterklaas gevoel op dat moment ook te voelen. Hier onder een klein lijstje waarom ik zó intens blij word van het sinterklaas feest (en nee ik voel geen schaamte hihi):

* Eindelijk kan ik weer volop genieten van pepernoten, taaitaai poppen en speculaas! Vooral de chocolade pepernoten zijn mijn lievelings.
* Lootjes trekken met lieve vrienden en familie. Ik vier het dit jaar een stuk of 4 keer haha! Een vriendinnetje kwam met een leuke site waar je lootjes kan trekken met heel Nederland (tenminste, je moet je wel even opgeven). En je steunt ook gelijk een goed doel! Klik HIER voor het leuke initiatief!
* Cadeautjes kopen en leuk inpakken, i like!
*  Blije kinderen op straat spotten. Vooral kinderen die verkleed zijn als piet!
* De donkere avonden en 's avonds knus sinterklaas journaal kijken (oeps is dit kinderachtig? ja wel een beetje..)
* Op 5 december gedichten voorlezen en cadeautjes uitpakken en eventueel daarvoor uitgebreid eten.
* Speculaas cake, pepernoten of andere lekkernijen bakken!

Kortom, van mij mag het snel 5 december worden. Dit jaar vier ik het alleen niet op die dag met familie omdat ik dan een weekendje weg ga naar Brussel met vriendjelief. Ook heel leuk natuurlijk en weet nu al dat ik het niet kan laten om wat cadeautjes uit mijn koffer te toveren! Hoe vieren jullie het?


5 opmerkingen

  1. Oh superleuk!
    Vind het zelf ook nog steeds een geweldig feest.
    Vandaag waarschijnlijk geen lootjes met familie, maar ik probeer alsnog om ze om te praten haha :)
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Ik kijk ook nog steeds de intocht van Sinterklaas, heerlijk nostalgisch. Het Sinterklaasjournaal volg ik met de leerlingen in de klas, supergoed excuus! Geniet van de komende tijd! Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinterklaas is het beste feest! Ik geloof stiekem nog een beetje in Sinterklaas ;)

    BeantwoordenVerwijderen